Minimalistisch leven: Klerenkast

20 Mrt

Op moment zie je overal dingen verschijnen over minimalistisch leven. Op een of andere manier trekt mij dat heel erg aan. Ik ben altijd wel een kleine verzamelaar geweest. Ik koop dan een periode van een bepaalt iets heel veel, en na een tijdje ben ik dat dan beu. Maar ondertussen heb ik die spullen. Als je ziet hoeveel spullen je als een persoon kan hebben. Dat kun je toch nooit allemaal gebruiken? En ik zelf word ook rustiger in mijn hoofd als het er netjes uit ziet. Ik kan daar dan echt van genieten. Mijn kledingkast was hard nodig. Ik neem jullie mee in mijn ‘traject’.

IMG_6470[1]

IMG_6466[1]

Zo ziet mijn klerenkast eruit voordat ik er aan begin.. Zoals je gelijk ziet is het ontzettend gepropt. Ik moet toegeven dat ik ook eigenlijk veel te veel kleren heb voor mijn kast.

IMG_6475[1]

Kast leeg. Het zijn echt te veel kleren. Heel mijn tweepersoonsbed ligt vol. Oeps.. Ik moet hier echt wat weg doen.

IMG_6480[1]

Het zijn nog steeds veel kleren. Maar het ziet er zo al beter uit. Het kostte me wel heel veel moeite om kleren weg te doen. Ik merkte dat ik echt streng moest zijn voor mezelf. Zoveel kleren die ik toch nog leuk vind, maar oké draag ik  het amper ga ik het niet dragen weg.

IMG_6497[1]

Dat eindigde in 1,5 vuilniszak vol met kleren die weg gaan. Yeah! Ik moet zeggen dat ik dat best netjes heb gedaan. Ik gooi mijn kleding trouwens niet weg alleen de dingen die echt kapot zijn. Anders gooi ik de kleren in een ‘kledingcontainer’ (ik weet niet of het zo heet), dat zijn die groene containers die door de gemeente worden neer gezet. Dat gaat dan vaak naar bijvoorbeeld een leger des heils.

IMG_6489[1]

Tadáá! Ik moet zeggen dat het er netjes uitziet. Oké, ik heb misschien nog veel kleren ik zou met nog minder kunnen enz. Maar ik vind het toch nog best meevallen. Ik denk dat ik ook eindelijk het meest handige systeem tot nu toe in mijn klerenkast heb. Ik kan nu weer met een fijn gevoel naar mijn kast krijgen. Ik ben er tevreden over. Nu hopen dat hij zo netjes blijft…

Hoe vaak ruim jij je kast op?

Liefsx

Eén reactie to “Minimalistisch leven: Klerenkast”

  1. Guusje 21 maart 2015 bij 18:49 #

    Een hele leuk blogpost Jetske! Ik ruim mijn kast 1x / seizoen op en heb ongeveer 2 dubbele kasten en 1 enkele kast om uit te zoeken haha :). Keep going!

    Liefs,
    Guusje

Geef een reactie

